Pagina's

maandag 19 januari 2015

Een mijlpaal in de studie en een dagje oppassen

Deze week mocht ik het eerste deel van mijn protocollen aftekenen. Dit betekend dat ik de desbetreffende handelingen onder begeleiding op stage mag gaan uitvoeren. In april ga ik 10 weken stage lopen. Yes! Daar heb ik veel zin in.

Maar zaterdag konden even de boeken op de plank en tijd om te genieten van mijn tijd met Talitha, naja er stond nog wel wat huiswerk op de planning, maar zo saampjes was het veelte gezellig. Dat huiswerk kwam vandaag weer. School vrij, maar niet huiswerk vrij ;)

We deden eerst samen wat boodschapjes, ideaal zo'n moederfiets, hupplakee de buggy achterop geknoopt, een mand voorop de fiets daar konden zo de boodschappen in.
klaar voor het boodschappen tochtje

Het was heerlijk fietsweer en het was genieten met Talitha voor op de fiets, die brabbelde er heerlijk op los. Hele verhalen haha
Op de terugweg even langs Berkum waar hard werd geklust in het nieuwe huis van mijn zus en zwager. Gauw de boodschapjes afleveren en naar huis voor de lunch.

Voor de lunch maakte ik lekkere havermout/banaan pancakes. Hmm dat was smullen geblazen.
In Indonesië was het altijd vaste prik als ik mijn tante zeggertjes had te logeren: Pannekoeken eten stond dan op het menu. De kinderen van mijn Nederlandse vriendin Hanneke noemen mij ook tante. Dus het was hoog tijd om voor dit tante zeggertje ook maar eens pannekoeken te bakken.


Voor wie nieuwsgierig is en het thuis ook eens lekker wil proberen.. Het is echt super simpel, voedzaam en een handig manier om de bruine bananen op de fruitschaal te verwerken.

Ik gebruikte:

140 gram havermout
250 ml melk
2 bananen (en 1 voor op de pannekoekjes)
1 ei

Alle ingrediënten in de blender en 15 minuutjes laten intrekken en daarna in de pan..



Een stapeltje lekkere dikke pannekoeken is het resultaat. Genoeg om wat achter te laten bij m'n zus en zwager en om zelf nog wat te verorberen na mijn zondagochtend hardlooprondje.


Lekker met banaan en stroop
Na het schoonheidsslaapje van Talitha (die niet lang duurde) scheen het zonnetje nog zo lekker. Er was nog tijd om even op pad te gaan.

ik smelt van zo'n lieve glimlach
Op naar de kinderboerderij. Dat is echt genieten. Ik heb ontdekt dat op kinderboerderij de dieren op zaterdag tussen 16u en 17u worden gevoerd en dan mag je altijd naar binnen.
Een hele belevenis voor de kleine meid.

De varkens maken het meeste indruk, (van die lekkere dikke zwarte hangbuik zwijnen) een lawaai dat ze maken als ze eten willen.
We mochten ze brood geven..
Talitha dr mond viel open toen ze zag hoe snel het brood was verdwenen haha
Daar heb ik helaas geen foto van.

Dit is Chicky
Chicky liet zich niet zo makkelijk fotograveren. Ze is zo klein dat ze in 1 hand past, en je kunt haar aaien.

Kukeleku werd zoiets als 'ukelu'
Want er word hard geoefend:


Het was weer enorm genieten zo'n dag.
Aan het einde van zo'n dag ben ik dan moe maar voldaan.

Nu ga ik er een eind aan breien. 
Ik ga eens uitvogelen hoe ik mijn FB account kan verwijderen..
Ben benieuwd.

Fijne week allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Die pannenkoeken van jou ga ik zeker ook een keer proberen, heb bijna elke week wel een paar bruine bananen in de fruitschaal liggen, en maak ook wel elke week een keer pannenkoeken ;) Dank voor de tip. Gezellige blog over een gezellig dagje met je tante zeggertje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoe je de pannenkoeken vind :)
    Leuk dat je m'n blog zo gezellig vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's weer Aafke!!
    Loop achter met blogs lezen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou gelukkig kunnen we volgende week lekker bijlessen :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen