Pagina's

donderdag 5 maart 2015

Voorjaarsvakantie

Voor de vakantie had ik 3 heerlijke dikke boeken gehaald bij de bibliotheek. Een heerlijke traktatie en het eerste boek was dan ook in mum van tijd uit. Bevrijdende liefde van Francine Rivers, een gemoderniseerd bijbelverhaal over Hosea. Prachtig en ontroerend!

Maar naast lekker lezen waren er genoeg andere dingen te doen. De voorjaarskriebels bleven lekker kriebelen dus besloot ik mijn inbouw kast eens te organiseren. Heerlijk vind ik dat: lekker opruimen, weg doen wat weg kan en nu staat alles weer georganiseerd in de kast.
En een 2 minuten klusje tussen het huiswerk door: Plastic tasjes sorteren en opruimen. Ook heb ik mijn administratie papperassen ook weer helemaal bij gewerkt.


Maandag:


Oppasochtendje
de schaterlach van een kind is een kostbaar moment van diepe gedeelde vreugde


Dinsdag:


Mijn zus en zwager wonen nu alweer wat weekjes in hun nieuwe huis, langzaam komt het huis af, een gepland bezoekje aan de kringloop mocht natuurlijk niet ontbreken om eens lekker te snuffelen en te kijken of er wat bruikbare spullen voor een prikkie te vinden waren.
Een leuke kan voor op het keukenblad voor alle opscheplepels, houten pollepels en dergelijke was het resultaat en ik vond 5 leuke vorken. Zo word mijn servies ook langzaam aan weer compleet.

Woensdag


Een onverwachts bezoekje aan de nieuwe locatie van IKEA in Zwolle samen met mijn tante. Het was natuurlijk errggg druk. Maar dat mocht de pret niet drukken. Lekker bijkletsen en ondertussen inspiratie opdoen en genieten van alle leuke hoekjes. Natuurlijk ook even genieten van een lunch samen bij IKEA.


Eenmaal thuis mocht ik het lammetje de fles geven. Zo leuk om te doen! Maar helaas heeft het lammetje het niet gered. Ook dat hoort bij het leven op de boerderij.

Donderdag


's middags ben ik bij iemand uit de kerk langs geweest. Heel erg leuk om te zien waar ze woont en haar man en kinderen beter te leren kennen.
Een huis met zoete inval.. daar hou ik wel van. En voor ik het wist stond ik ook in de keuken om te helpen met het avondeten. Een gezellige boel.

Als ik terug kijk dan voel ik me een gezegend mens met alle nieuwe vriendschappen die ik heb opgebouwd/gekregen de laatste tijd.

voordat ik het wist was de week voorbij. In het weekend ben ik nog lekker gaan hardlopen en genoten van het zonnetje.

Nu is school alweer begonnen en ben ik weer lekker in mijn allerdaagse ritme.
Nog een paar weken en dan staat er een periode van stage op het programma. Maar dit is nog wel even spannend. 1ste jaars studenten zijn niet zo populair en onderbezetting van teams zorgen er voor dat ik tot nu toe niet geslaagd ben in het vinden van een stage, niemand uit de klas trouwens. Maar school zit er boven op en ik blijf aan de telefoon hangen, bid en hoop ingang te vinden zodat ik over 6 weken gewoon op stage kan.

Nu zit school er voor deze week al weer op. Morgen nog even werken en dan met de trein en bus naar Bennekom.

Liefs,
Aafke

2 opmerkingen:

  1. Nu na de open dag eens even tijd gehad om je blog te lezen!!
    Leuke foto's weer van je nichtje.
    heb weer genoten van jouw aanwezigheid in ons gezinshuis!
    Liefs, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het ook reuze gezellig! :)
    Hopelijk gaan jullie m'n nichtje zien met mijn verjaardag, dat zou leuk zijn.
    Fijne week,
    liefs, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen